5 שאלות שכל אחת צריכה לשאול עצמה בנוגע לעבודה שלה

5 שאלות שכדאי לחשוב עליהן בנוגע לעבודה שלך
קריירה היא יותר מהעבודה בה אנו מחזיקים, היא מסלול התקדמות בחיים. כולנו רוצים מקום בו אנו מרגישים בבית, מקום בו אנו מבטאים את היכולות שלנו באופן הטוב ביותר,סביבה בה אנו משגשגים וצומחים אישית ומקצועית.
אז אם את מתלבטת בענייני עבודה הנה 5 שאלות לשאול את עצמך:
1. מה את מרגישה לפני תחילת יום עבודה?
תעצרי רגע לפני שהיום מתחיל ונסי להבין האם את שמחה?מתרגשת?אדישה?חוששת?
ייתכן שתופתעי ותגלי שסה"כ את די שמחה להתחיל את יומך, אם ההרגשה יותר שלילית מחיובית השאלה הבאה תעזור לך להבין את זה העניין קצת יותר לעומק.
2. נסי לחלק את היום לפי תפקידים או זמנים, מה את יותר אוהבת לעשות, מה מעורר בך חשש או רתיעה, עם מי את אוהבת יותר לעבוד ועם מי פחות. כמה זמן מיומך מוקדש לדברים שאת אוהבת לעשות וכמה לא? האם לאחר שהבנת מה את אוהבת לעשות יש ביכולתך לשנות את שגרת עבודתך כך שתכלול יותר מהעשייה הזו?
3. כשאת מסתכלת על המנהל\ת שלך, בכירים הארגון או בעלי ניסיון ארוך במקצוע, מה את רואה? האם את שואפת ללכת בעקבותיהם או שאין לך כל רצון ללהיות במקום שלהם עוד כמה שנים.
4. האם העבודה שלך משלבת משמעות או ערכים החשובים לך? האם היא משלימה או סותרת את ה"אני מאמין" שלך לגבי עצמך ולגבי הדרך בה את רוצה לחיות את חייך.
5. האם את רוצה להמשיך להעמיק ולהתמקצע במה שאת עושה היום, האם העבודה שאת עושה היום תעזור לך לצמוח ולהתפתח אישית ומקצועית לשלב הבא? אם כן כיצד אפשר להרחיב ולהעמיק את הכישורים אותם את רוכשת בעבודה? אם העבודה הנוכחית לא ממש מקדמת ועוזרת לך להתפתח האם יש דרך לשנות זאת או שפשוט כדאי לשקול להמשיך הלאה?
לעשות את הבחירות הנכונות עבורנו דורש מאיתנו להכיר את עצמנו: מה מעניין אותנו, מה חשוב לנו, מה החוזקות שלנו, עם מי מתאים לנו לעבוד ובאיזו מסגרת. לא פחות חשוב להבין מה לא מתאים, מה שוחק אותנו ומתי הזמן לבצע שינויים.

55 starfish